En bra början på sommaren!!

Ja det var väll för ungefär en vecka sedan vi fick sommarlov, härligt säger jag bara!
Tog lite kort från skolavslutningen så ni ska få se nått kort. Direkt efter skolavslutningen skyndade jag mig ha för att hämta de packade väskorna och hoppade in i bilen tillsammans med resten av familjen sedan åkte vi till Stockholm. Det var ganska jobbigt att sitta i bilen en hel dag även fast vi gjorde några små stopp på vägen. I stockholm lämnade vi bilen på någon parkering och träffade kusinerna Moa och Alma och även min faster Elisabeth och Jonas. De skulle alltså följa med oss till turkiet. Vi fick skynda oss lite till Arlanda och sedan fick vi stå i en lång  lång lång kö för att checka in väskorna. Sedan tog vi oss till taxfreen men jag hittade tyvärr inget där då. Efter ett tag fick vi komma in i flyget. flygresan skulle ta cirka 4 timmar men den tog något mindre tid än väntat. Vi landade i Antalya och där väntade en bussresa på cirka en timma för att ta sig till Side där hotellet är. Vi bodde på ett hotell som heter side star beach. Jag är skit nöjd med hotellet. Det fanns nästan alltid något att göra. Under dagarna hade de olika aktiviteter hela tiden som tex. Gym, vattenpolo, volleyboll och en massa annat. Jag var med i några av dem. Det var oftast trevliga turkar överallt. Två av dem vi träffade hette Ozzi och emrah. De var jättesnälla. Vi spelade fotboll med dem några dagar. Från början hade4 jag bara sett emrah stå coh jonglera och trixa lite med bollen och då frågade jag han om han spelade fotboll. Då sa han att han spelade fotboll i kroatiens bästa liga men att han spelade när han redan hade skadat foten och då blev foten så dålig att han var tvungen att operera den, och nu kan han inte spela fotboll på den nivån eller han hoppas att han kommer att kunna det nästa år. Hoppas att den läker så att han kan spela igen för han var grym! I övrigt solade och badade jag för det mesta men även shoppade lite, men jag hittade otroligt nog inte så mkt. Hotellet var verkligen suprer bra och det som gjorde hotellet ännu bättre var att det hade all inclusive. Alltså fick fick hämta hur mkt dricka mat glass mm. Side är verkligen ett fint samhälle. Det finns runin rester från romatiden. En av dagarna åkte vi parasailing. Hur kul som helst. Och där uppifrån kunde man se stora sköldpaddor i havet. Jag skulle lätt vilja tillbaka till Turkit nästa år igen!
Saknar allt speciellt värmen och emrah ozzi och han jag aldrig kommer ihåg namnet på hihi! (a) =)

Ha det bäst!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

2008-06-23 @ 11:49:38
Postat av: Aya

åhh vaad roligt du verkar ha haft de :)

vill oxå dit :(

aja hade så bra;)

Messa mkt :)



2008-06-23 @ 11:51:02
URL: http://gladagumma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0