Resan till Gotland

Hej!
 Kom just genom dörren från en härli resa till Gotland. Resan var lite jobbig eller ja jag vet inte vad jag ska tycka men det var iaf välddigt roligt kan jag lova. ¨På vägen dit började vi med att åka buss ungefär 45 min till Bastuträsk där vi hoppade på tåget som tog oss till Stockholm. Vi hade en jätte rolig natt/kväll på tåget. Vi hade sån där sov vagn men jag sovde inte så mkt. Men iaf den delade jag med Emma Lu, Emilia, Lisa, Rebecca och Joanna. Vi satt väll och pratde åt kvällsfika lite godis och sånt. Sedan så  öppnade vi fönstren och stack ut huvuden men då kom våran konfaledare och sa att vi gensat var tvugna  att stänga fönstren. Sedan var vi framme vid klockan 7 på stockholms tågstaion där vi steg av. Släpade med väskorna och så gick vi iväg och borstade tänderna osv. Man kände sig inte speciellt fräsch sedan tågresan. Sedan hoppade vi på ännu en buss som tog oss till färjan. Det tog väll ungefär 3 timmar att åka färja från Sthlm till Visby på Gotland skulle jag tro. Jag satt brevid Emma. Vi hade väll kanske inte så mkt att göra på färjan men vi satt och såg en film som vcar lite sorglig. Sedan åt vi lite mat. Kan inte påstå att maten var speciellt god men den gick iaf att äta. Vi gick ut på däck men det blåste så himla mkt och det´var väldigt stora vågor. Och så småregnade det så det var härligare inne i båten. Annars köpte vi väll glass och bara chillade. Väl framme i Visby plockade vi ut våra väskor och blev bemötta av en röd buss som är en sån där buss som är jättevanliga i england. Lite fränt var det.  Den skjutsade vår konfagrupp till Team sportia som ligger mitt inne i Visby centrum. Där stod tandemcyklar med kärror till packningen klara och väntade. Det kan man kalla service haha. Jag cyklade och tältade med emma. Men vad vi gjorde under dagarna tänkte jag berätta om imorgon för känner mig lite trött nu. Har inte sovit så mkt under dessa dagar. Tyvärr så upptäckte jag att min kamera är trasig så har inte kunnat ta några bilder på Gotland. Är lite ledsen över det men som tur är har mina underbara vänner lovat att skicka lite kort till mig. Får väll se när de laddat in korten i datorn så att de kan skicka de då. Kanske lägger ut  nått kort men det blir nog inte så många eftersom jag inte kunnat ta några kort. Föresten har två konfaledare som heter Sofia och Sandra de är världsbäst på att sjunga! Lyssna här =) Tänkte ladda upp ett youtube klipp när sandra sjunger men det gick tydligen inte. Aja ni får adresserna så kan ni lyssna sen. Sitter här nu och lyssnar iaf. =) Första adressen är när sofia sjunger:

http://www.purevolume.com/camerawhore

Här sjunger sandra:

http://www.youtube.com/watch?v=xj5WdaujNJw

Sov gott allesammans!
Kram

Kommentarer
Postat av: anne

Jag gillar Gotland. Borde nog åka dit med hela familjen, barnen har faktiskt aldrig varit dit.

2008-08-13 @ 09:24:52
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Maria

http://mariapettersson.blogg.se/2008/august/tavling-4.html#comment



Ny tävling med hela 13 vinnare, tycker absolut att du ska vara med, :) Ingen med och tävlar ännu!



Skulle bli riktigt glad om du ville vara med!



Ha en underbar dag/kväll!

2008-08-13 @ 16:04:49
URL: http://mariapettersson.blogg.se/
Postat av: karolina

sv: jag har aldrig varit på gotland..hur är det? hört att det ska vara riktigt fint :)

2008-08-13 @ 17:49:57
URL: http://karolinaastrom.blogg.se/
Postat av: anne

Långt borta fast nära!

2008-08-13 @ 19:35:56
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: ina

ska du skriva nåt mer om Gotland? det är mitt drömmland och jag ska försöka komma dit till nästa sommar.

nu ska jag lyssna på sångerna du har gett adresserna till. på vilket sätt har du problem med Youtube? jag hade också problem i över en vecka, både med musik och bilder. jag bytte webbläsare för bilderna, då gick det. You tube går bara med Mozilla Firefox. idag funkar allting igen, de har tydligen problem där på centralen.ha det bra!:)

2008-08-13 @ 19:57:11
URL: http://iinnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0