Kvällen

Efter matchen som vi vann med 6-0 mot jörn så har jag nog mest tagit det lugnt. Eller för typ 20 min sedan ringde elina och sa att hon och en massa var utanför mitt hus så jag gick ut och det slutade med att jag följde med dem och åkte runt lite med mopparna. Sedan skulle de vidare till joanna men jag valde istället att åka och tanka (hade nästan slut, det var på gränsfall) eller det är det fortfarande för att jag kom på att jag glömde pengarna hemma så att jag får helt enkelt åka och tanka imorgon istället. Under kvällen har jag mest varit inne på msn och kollat på tv, chattat med Gabriel (en brasse vi träffade på gothia) men jag fattar inte så mkt portugisiska men, det går rätt så bra att blanda lite engelska och spanska. Han kan inte så mkt engelska men spanska fattar han för det är typ som svenska och norska så. Vad gör man? Han slog upp några ord på svenska och skrev: - Jag gilla du. Det var rätt så sött tkr jag! =) Nu känner jag mig jätte trött efter hela veckan. Lite av helgen är ju ändå lite förstörd. Hade konfa idag och kommer att ha det på söndag också. Har konfa alla dagar utom Lördag. Skönt med en ledig dag iaf. Det behövs! Ska ta och sova ut imorgon och så ska jag försöka hinna in på stan och se om jag hittar några nya fynd. Nu är det ändå inte så länge kvar till Gotland! Vi åker ju redan på Onsdag! =D Åh vad roligt det ska bli. Vi ska alltså cykla runt lite mer än halva gotland och så sista dagen kommer vi att hinna vara i Visby och jag tror nog att jag ska sattsa på att gå på stan då. De andra konfa grupperna måste åka tåg dit på hemvägen också men min grupp har så tur att vi får åka flyg. Alla håller hela tiden på att tjata om att skolan snart börjar om, men ta det lugnt allesammans, vi har nästan 3 veckor om inte mer kvar av sommarlovet! Nu tar vi vara på det sista av sommaren istället för att fundera på skolan. Föresten vet nån nått bra lexikon på internet som är svensk-portugisikt? =) Skulle vara bra att kunna kolla vissa ord. Annars får man helt enkelt prata spanska och det fungerar ju det med. Om man inte fattar är det ju bara att dra till med ett no comprendo haha (som jag självklart säger hela tiden), nej men faktiskt jag fattar på ett ungefär iaf. Go natt allesammans!

Kram Frida


Kommentarer
Postat av: Mari

Ha en bra dag =)

2008-08-02 @ 10:13:43
URL: http://kolikmim.blogg.se/
Postat av: JOSEFINE

godmorgon :)

2008-08-02 @ 10:14:32
URL: http://josefiner.blogg.se/
Postat av: anne

Du ser ut att ha ett fullspäckat liv! :)

2008-08-02 @ 11:10:36
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0